» kup Rhino 7
» szkolenia z Rhino
» wymagania systemowe Rhino 7
» instalowanie Rhino 7
Wersja 7. Rhino wprowadza największą liczbę nowych funkcji spośród dotychczasowych aktualizacji Rhino. Twórz organiczne kształty za pomocą nowych narzędzi SubD. Uruchom Rhino i Grasshoppera jako dodatek do Revita przy pomocy Rhino.Inside Revit. Używaj algorytmu QuadRemesh, aby tworzyć piękną siatkę czworokątów z geometrii NURBS lub siatek (mesh). W tej wersji wprowadziliśmy zupełnie nowe sposoby modelowania i udoskonaliliśmy wiele dotychczasowych funkcji. Poniżej kilka najważniejszych nowości.
Modelowanie i edycja obiektów SubD (subdivision surface objects)
- Dynamiczne i szybkie modelowanie skomplikowanych gładkich i organicznych kształtów, jako pojedynczych obiektów, przez pracę na ścianach, krawędziach i wierzchołkach.
- Precyzyjne obiekty SubD mogą być konwertowane bezpośrednio na bryły geometrii NURBS, nadające się do produkcji.
- Skany i siatki mesh mogą być konwertowane na obiekty SubD, a potem także na NURBS.
QuadRemesh
QuadRemesh to generowanie czystych siatek mesh złożonych z czworokątów (quads), na podstawie innej siatki mesh lub geometrii NURBS. Quad meshes (siatki czworokątów) można:
- przekształcać na obiekty SubD (które można konwertować na NURBS)
- używać w renderingu i animacjach
- używać w analizie CFD i FEA
- używać do badania głównej krzywizny (principle curvature) kształtów
Rhino.Inside®
Rhino.Inside to projekt open source dostępny w Rhino 7, który pozawala uruchamiać Rhino i Grasshoppera wewnątrz innych aplikacji 64-bit dla Windows, jak Revit, AutoCAD, Unity itp.
Teraz możesz:
- uruchamiać Rhino i Grasshoppera jako dodatek wewnątrz innych aplikacji
- kontrolować geometrię w innych programach przez definicje Grasshoppera
- używać API innych programów w Grasshopperze i dodatkach do Rhino
- używać API Rhino w dodatkach innych aplikacji (hostów)
- tworzyć natywne obiekty innych aplikacji (hostów) przy pomocy Rhino i Grasshoppera
Szczegóły na stronie projektu: www.rhino3d.com/inside/
Strona Rhino.Inside.Revit: www.rhino3d.com/features/rhino-inside-revit/
Wyświetlanie
Stale udoskonalamy silnik wyświetlania Rhino, równoważąc wydajność i piękno, jednocześnie dostosowując się do nowoczesnego sprzętu graficznego. W Rhino 7 dodaliśmy możliwość kontrolowania przezroczystości, ulepszyliśmy niektóre tryby wyświetlania, a niektóre modele wyświetlają się znacznie szybciej…
Grasshopper
Wydaje się, że ostatnio Grasshopper jest wszędzie, nawet w innych aplikacjach niż Rhino… W Rhino 7 dodaliśmy kilka nowych komponentów, ale ułatwiliśmy również przekształcanie definicji we wtyczki, a nawet uruchamianie ich w chmurze…
- Grasshopper Player – definicje Gh mogą być uruchamiane jak zwykłe polecenia Rhino, więc mogą z nich korzystać użytkownicy bez znajomości Grasshoppera. Przeczytaj więcej tutaj.
-
Wykrywanie kolizji (Clash Detection) – komponent, który przeszukuje dużą liczbę elementów i znajduje punkty przecięcia obiektów, które się stykają. Clash pozwala szybko wykrywać i eliminować kolizje w złożonych modelach, co jest szczególnie przydatne w architekturze, inżynierii i budownictwie. Przeczytaj więcej tutaj.
Tworzenie, edycja i analiza geometrii
Nowości i zmiany w funkcjach:
- BlendSrf (płynne łączenie powierzchni)
- Revolve (powierzchnie obrotowe)
- MatchSrf (dopasowywanie powierzchni)
- DupBorder (duplikowanie granic (poli)powierzchni
- FilletSrf (zaokrąglanie powierzchni)
- przecięcia powierzchni
- Named Selections (nazwane zaznaczenia)
- BlendEdge (płynne łączenie krawędzi)
- Boolean Operations (zmiany dotyczące współpłaszczyznowych powierzchni)
- EdgeContinuity (badanie ciągłości geometrycznej krawędzi)
- PointDeviation (odchylenia punków od powierzchni)
- Clash Detection (wykrywanie kolizji)
Nowe polecenia w Rhino 7
Lista nowych poleceń w Rhino 7 znajduje się w pomocy programu, dostępnej także na tej stronie (w języku angielskim).